frktulpan

Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

Sommar!

Av frktulpan - 30 juni 2013 20:52

Årstid

Semester

Ledighet

Allergi

Grönska

Solsken

Regn

Gräsklippning

Ogräsrensning

Plantera om pelargoner

Köpa tomatplantor

Vattna

Ett radioprogram


Om det tänkte jag skriva några rader. I dag pratatde Kristian Gidlund om sin resa mot döden. Han har helt gått mig förbi, jag hade ingen aning om vem han var. Musiker och journalist som drabbats av cancer, född -83 och om jag förstod programmet rätt (jag lyssnade inte på hela) så fanns ingen återvändo. Han pratade om barn han aldrig skulle få och om andra känslor. Inte det minsta sockersött, inte med någon känsla av att det ändå var positivt (möjligen missade jag det) utan ganska rakt och konsist om hur vidrigt det var att vara sjuk och veta att man ska dö. Tungt men ändå bra.


I går satt jag i bilen på väg till Trosa och lyssnade på Carolina Gynning som pratade om sin resa genom livet. En annan bild än man fått av henne och framför allt en bakgrund till varför hon haft det beteende hon haft. I förrgår var det Sara Dawn Finer och det var ett helt underbart program med både skratt och gråt, det ska ni verkligen lyssna på i efterhand om ni missade det.


Så har man inget bättre för sig vid 13-tiden på dagarna är en stund i hängmattan (om man har någon) ovärderlig och ren njutning. Repris på kvällen och sen finns ju appen så man kan lyssna när man vill. Sommar är verkligen sommar så ratta in P1.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frktulpan - 31 december 2020 17:58

För att summera 2020 letade jag rätt på en av mina gamla bloggar, Fröken Tulpan. Den har sovit i 7 år så det finns nog inga gamla läsare kvar och mest skriver jag nog detta för mig själv. 2020 ja, det var året då mycket skulle ske. det skulle bli ett...

Av frktulpan - 14 juli 2013 14:53

I går var jag med syrran och badade, på en strand, vid en liten sjö, skapligt nästgårds. Dottern var till en annan sjö med sina polare och jag var förbjuden att åka till samma. Syrran och jag hade små diskussioner om män och deras attraktionskraft. V...

Av frktulpan - 21 juni 2013 10:48


Jag vill önska alla vänner och andra där ute en fin midsommar. Vare sig det blir stekhet sol, spöregn eller åska. Förmodligen får vi göra som i reklamfilmen för sill, bära bordet fram och tillbaka.   Midsommar är speciellt och så typiskt svenskt....

Av frktulpan - 18 juni 2013 22:28

I dag har jag besökt mitt nya jobb. Jag har varit med på lite framtidsplanering. De tyckte de var förvirrade och jag bara log, oj oj, det var de inte alls. Det var rätt bra ordning och reda men alla fick säga vad de tyckte, i alla fall verkade det så...

Av frktulpan - 16 juni 2013 00:01

Till hösten. Mer pengar, nytt jobb och även en del plugg. Jag ska läsa SO på lärarlyftet, börja på ny skola i ny kommun så visst blir det ändring på saker och ting. En hård höst kan tänkas, inte alls så avslappnad och lugn som jag kanske tänkt mig me...

Ovido - Quiz & Flashcards