frktulpan

Alla inlägg under december 2011

Av frktulpan - 13 december 2011 21:32

Det får den här bloggen handla om ett litet tag nu. Jag har just avslutat Leif GW Perssons memoarer eller vad man ska kalla boken. Hans klassresa handlar den om, Gustavs Grabb är en del av titeln. Klart värd att läsa. Jag är inget stort GW-fan men boken var bra skriven och klart läsvärd, så pass bra att jag längtade till att jag skulle få läsa igen och blev tvungen att tvinga mig att låta bli för att få viktiga saker gjorda så det tog väl tre dagar att läsa ut den eller så.


Intressantas är hans relation till sin mamma och hur illa han fortfarande verkar tycka om henne trots att hon är död. Hon var jämt sjuk, eller "spelade", inbillade sig sjuk för att dra fördel av det. Kunna få som hon vill, hon är ju sjuk..... intressant fenomen. Han relation till sin pappa är enbart varm och innerlig. Geijeraffären är också intressant och mer traumatisk för GW än vad jag visste. Läs den, ett bra julklappstips också.

Ovido - Quiz & Flashcards