frktulpan

Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Det blir förändring!

Av frktulpan - 16 juni 2013 00:01

Till hösten. Mer pengar, nytt jobb och även en del plugg. Jag ska läsa SO på lärarlyftet, börja på ny skola i ny kommun så visst blir det ändring på saker och ting. En hård höst kan tänkas, inte alls så avslappnad och lugn som jag kanske tänkt mig men kul. Större skola i mindre kommun. En tillmötesgående kommun. Vi kan ju säga så här att den jag jobbar i nu bjöd inte över och det var ingen fanatiskt hög och fet lön jag fick men klart mer än nu. Det säger en del. Och det gjorde att jag tog steget och faktiskt lämnar mina älskade elver. Det känns hårt men jag måste som sagt överleva även efter pensionen så jag hoppas de förstår och förlåter.


Nu ahr jag haft en härlig kväll på scenen och det är dags för kudden. I morgon är det föreställning igen sen tre dagars jobb och sen SEMESTER!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frktulpan - 31 december 2020 17:58

För att summera 2020 letade jag rätt på en av mina gamla bloggar, Fröken Tulpan. Den har sovit i 7 år så det finns nog inga gamla läsare kvar och mest skriver jag nog detta för mig själv. 2020 ja, det var året då mycket skulle ske. det skulle bli ett...

Av frktulpan - 14 juli 2013 14:53

I går var jag med syrran och badade, på en strand, vid en liten sjö, skapligt nästgårds. Dottern var till en annan sjö med sina polare och jag var förbjuden att åka till samma. Syrran och jag hade små diskussioner om män och deras attraktionskraft. V...

Av frktulpan - 30 juni 2013 20:52

Årstid Semester Ledighet Allergi Grönska Solsken Regn Gräsklippning Ogräsrensning Plantera om pelargoner Köpa tomatplantor Vattna Ett radioprogram   Om det tänkte jag skriva några rader. I dag pratatde Kristian Gidlund om ...

Av frktulpan - 21 juni 2013 10:48


Jag vill önska alla vänner och andra där ute en fin midsommar. Vare sig det blir stekhet sol, spöregn eller åska. Förmodligen får vi göra som i reklamfilmen för sill, bära bordet fram och tillbaka.   Midsommar är speciellt och så typiskt svenskt....

Av frktulpan - 18 juni 2013 22:28

I dag har jag besökt mitt nya jobb. Jag har varit med på lite framtidsplanering. De tyckte de var förvirrade och jag bara log, oj oj, det var de inte alls. Det var rätt bra ordning och reda men alla fick säga vad de tyckte, i alla fall verkade det så...

Ovido - Quiz & Flashcards