frktulpan

Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Nya tider!

Av frktulpan - 18 juni 2013 22:28

I dag har jag besökt mitt nya jobb. Jag har varit med på lite framtidsplanering. De tyckte de var förvirrade och jag bara log, oj oj, det var de inte alls. Det var rätt bra ordning och reda men alla fick säga vad de tyckte, i alla fall verkade det så. En arbetsplats med flera män i lärargruppen, bara det är ju klart ovanligt när man jobbar med låg- och mellanstadieelever. Efter planeringen fick vi testa de nyinköpta I-padsen! Jo det är sant, på högstadiet ska visst alla elever få och vi hade väl en 20 stycken och vi fick låna hem för att träna på alla skolprogram så nu har jag att roa mig med i sommar. Sen fick jag titta på mitt klassrum och det var JÄTTESTORT och fint. Ungarna har bänkar med fina stolar med blå tygsits och inte sådana hemska obekväma, tunga träsaker som mina nuvarande stackars elever sitter på. 18 bänkar fanns, så klassen är inte jättestor. Det fanns tre femmor med mellan 16-18 elever i varje, hos oss hade det nog varit två klasser gissar jag...... 


Jag tror inte min nya arbetsplats är vare sig problemfri, enkel eller utan saker att reta sig på, men det känns som en kommun som satsar lite och det gav också personal uttryck för. En i mitt arbetslag har jag träffat och hon verkar både trevlig och kompetent. Det kan bli bra det här. Någon frågade om jag inte tyckte det skulle bli jobbigt att åka. Två mil är inte så långt det tar 20 minuter så här års, man får väl lägga på lite tid, vintertid. En annan tyckte det verkade jobbigt att inte bo där man jobbar men DÄR ycker jag tvärtom, det ska bli skönt att inte jobba där jag bor. Det är snarast en nackdel att både bo och jobba i en liten stad, alla ser, vet och har åsikter om vad man gör. Det har gått bra men lite anonymitet är inte fel.


Jag känner mig nästan lite sugen på att börja direkt, men nej, i morgon blir det några få timmars jobb sedan en lååång semester.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frktulpan - 31 december 2020 17:58

För att summera 2020 letade jag rätt på en av mina gamla bloggar, Fröken Tulpan. Den har sovit i 7 år så det finns nog inga gamla läsare kvar och mest skriver jag nog detta för mig själv. 2020 ja, det var året då mycket skulle ske. det skulle bli ett...

Av frktulpan - 14 juli 2013 14:53

I går var jag med syrran och badade, på en strand, vid en liten sjö, skapligt nästgårds. Dottern var till en annan sjö med sina polare och jag var förbjuden att åka till samma. Syrran och jag hade små diskussioner om män och deras attraktionskraft. V...

Av frktulpan - 30 juni 2013 20:52

Årstid Semester Ledighet Allergi Grönska Solsken Regn Gräsklippning Ogräsrensning Plantera om pelargoner Köpa tomatplantor Vattna Ett radioprogram   Om det tänkte jag skriva några rader. I dag pratatde Kristian Gidlund om ...

Av frktulpan - 21 juni 2013 10:48


Jag vill önska alla vänner och andra där ute en fin midsommar. Vare sig det blir stekhet sol, spöregn eller åska. Förmodligen får vi göra som i reklamfilmen för sill, bära bordet fram och tillbaka.   Midsommar är speciellt och så typiskt svenskt....

Av frktulpan - 16 juni 2013 00:01

Till hösten. Mer pengar, nytt jobb och även en del plugg. Jag ska läsa SO på lärarlyftet, börja på ny skola i ny kommun så visst blir det ändring på saker och ting. En hård höst kan tänkas, inte alls så avslappnad och lugn som jag kanske tänkt mig me...

Ovido - Quiz & Flashcards