frktulpan

Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

Positiv eller negativ det är frågan det?

Av frktulpan - 29 maj 2013 22:32

Hur ska man vara på sociala medier? Superpositiv och visa upp sitt lyckade liv. Skriva att man umgås med "bästa" vännerna/grannarna/släktingarna, att man äter den godaste maten som man givetvis fotat, att man har den snyggaste inredningen, det mest välstädade huset, den välklippta gräsmattan och det grönaste av alla fingrar. Det är inte utan att man blir lite misstänksam? Döljer sig ett liv i missär? Är det möjligtvis ett liv i ensamhet och elände bakom orden, eller är det så jävla bra?


Eller de fanatiska martyrerna, som ständigt har det värre än någon annan. De som ingen bryr sig om och de som inte har en enda vän på jorden och ständigt behöver kramas. De som är sjukast, har fel på alla bekvämligheter i sina bostäder, inte nån mat i kylen och begravs i ogräs. 


Vilket är värst? Missförstå mig rätt, det är helt ok att vara euforisk lycklig över något ibland och sjukt deppad över livet andra dagar. Livet är för mig en bergochdalbana, det är upp och det är ner. Men när det blir mönster blir det trist. Spammarna är inte mycket roligare dom. De som delar ALLT, alla söta kattungar, allt från Krossa jantelagen och varenda efterlysning som tänkas kan, om det så gäller en katt i Rumänien. För att inte tala om de som är med i alla tävlingar över hela Sverige (jag bara väntar på Europa), de där som tänkt åka till Haparanda för att hämta en snöskovel de vunnit på ICA. Ja ni vet ;)


Hur ska man vara då? Ja det är inte lätt för alltid retar det upp någon. Jag gillar de fyndiga inläggen när skrivaren tänkt till. Eller de lagom stressade sakerna när syftningsfelen blir sjukt roliga (här får jag nog tillstå mig själv som en sorts expert och det är ibland tur man kan skratta åt sig själv). Jag delar också saker, roliga saker eller viktiga saker. Reklam och tävlingar har jag så smått gett upp om, jag vinner aldrig något. Delar jag sånt är det för att jag faktiskt vill hjälpa ett visst Café eller en blomsterbutik jag gillar. Allra värst är de som delar vilt utan att kolla avsändaren och sprider främlingsfientliga organisationers inlägg hej vilt. Det är lite att lära sig. När man tröttnar får man väl pausa ett tag så det blir roligt igen. Sov gott hör ni   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frktulpan - 31 december 2020 17:58

För att summera 2020 letade jag rätt på en av mina gamla bloggar, Fröken Tulpan. Den har sovit i 7 år så det finns nog inga gamla läsare kvar och mest skriver jag nog detta för mig själv. 2020 ja, det var året då mycket skulle ske. det skulle bli ett...

Av frktulpan - 14 juli 2013 14:53

I går var jag med syrran och badade, på en strand, vid en liten sjö, skapligt nästgårds. Dottern var till en annan sjö med sina polare och jag var förbjuden att åka till samma. Syrran och jag hade små diskussioner om män och deras attraktionskraft. V...

Av frktulpan - 30 juni 2013 20:52

Årstid Semester Ledighet Allergi Grönska Solsken Regn Gräsklippning Ogräsrensning Plantera om pelargoner Köpa tomatplantor Vattna Ett radioprogram   Om det tänkte jag skriva några rader. I dag pratatde Kristian Gidlund om ...

Av frktulpan - 21 juni 2013 10:48


Jag vill önska alla vänner och andra där ute en fin midsommar. Vare sig det blir stekhet sol, spöregn eller åska. Förmodligen får vi göra som i reklamfilmen för sill, bära bordet fram och tillbaka.   Midsommar är speciellt och så typiskt svenskt....

Av frktulpan - 18 juni 2013 22:28

I dag har jag besökt mitt nya jobb. Jag har varit med på lite framtidsplanering. De tyckte de var förvirrade och jag bara log, oj oj, det var de inte alls. Det var rätt bra ordning och reda men alla fick säga vad de tyckte, i alla fall verkade det så...

Ovido - Quiz & Flashcards