frktulpan

Alla inlägg under april 2013

Av frktulpan - 25 april 2013 20:39

Hm i dag insåg jag att min dotter håller på att bli stor och att tiden innan hon blir en alldeles egen vuxen person är kort så kort. Snart fyller hon tonåring men faktiskt inte mer. I dag hade vi varit och vaccinerat henne, sista sprutan mot livmoderhalscanser och kondylom (en del glömmer bort att det hjälper även mot det). En förmån unga kvinnor får i dag som iaf jag tycker är bra. Nåja vi kilar in på ICA för barnet anser att hon bör få belöning i form av glass och då möter vi ett par killar i 17-18-års åldern som kastade lystna blickar på min unge. Min lilla unge! Tur inte hennes pappa gick där med henne, för då hade risken varit stor att de åkt på en propp    hehe.


Nåja man får ta den saken och det är dubbelt. Det är skönt när barn växer upp och blir alltmer självständiga och det är sorgligt att tiden går så fort. Nyss var hon ju en liten tjock bebis. Nu är hon en lång, smal och snygg babe. Rackarns, undrar om jag förändrats lika mycket? Huvaligen....

Av frktulpan - 18 april 2013 21:18

April

Aprilväder, vilket innebär sol, blåst, snö, regn om vartannat.

Ovanligt många minusgrader har det varit denna vår vilket inte direkt gett vårkänslor i plånboken.

Men så kommer en dag med lite värme och leenden mellan människor.

Sen kommer ett blåsväder som gör att man letar mattor och annat runt hela trädgården, ja och soptunnorna befinner sig inte där de ska.

I dag var det strilande regn som kom från himlen även om det blev bättre framåt kvällen. 

MEN snön försvinner! Äntligen. Och jovisst, människor i detta gnällbälte känner sig givetvis direkt uppmanade att påpeka att det ev. ska komma snö i helgen. Men se det visade inte Tvärsnytt i alla fall så det tror jag inte på. Och kommer det snö så försvinner den snabbt.

Lera - ett annat vårtecken. Mycket lera blir det. Tjäle i backen gör att vattnet stannar kvar. Backen här ute är skapligt lerig, hästhagarna är vidrigt leriga och grusgropen på skolan är ett paradis för barnen som i dag tog sig ett gyttjebad. Man kan se det på olika vis. Att vilja ta ett gyttjebad är väl en vårkänsla så god som någon.

Det sticker upp en och annan tussilago i dikena och blåsippor lär finnas även om jag itne själv sett några. Mina pelargoner skriker på mig att de vill ha ny jord och ut. De får vänta lite till.


Slutsats: Vi tinar upp, kanske får vi riktiga vårkänslor snart   



Av frktulpan - 18 april 2013 21:18

April

Aprilväder, vilket innebär sol, blåst, snö, regn om vartannat.

Ovanligt många minusgrader har det varit denna vår vilket inte direkt gett vårkänslor i plånboken.

Men så kommer en dag med lite värme och leenden mellan människor.

Sen kommer ett blåsväder som gör att man letar mattor och annat runt hela trädgården, ja och soptunnorna befinner sig inte där de ska.

I dag var det strilande regn som kom från himlen även om det blev bättre framåt kvällen. 

MEN snön försvinner! Äntligen. Och jovisst, människor i detta gnällbälte känner sig givetvis direkt uppmanade att påpeka att det ev. ska komma snö i helgen. Men se det visade inte Tvärsnytt i alla fall så det tror jag inte på. Och kommer det snö så försvinner den snabbt.

Lera - ett annat vårtecken. Mycket lera blir det. Tjäle i backen gör att vattnet stannar kvar. Backen här ute är skapligt lerig, hästhagarna är vidrigt leriga och grusgropen på skolan är ett paradis för barnen som i dag tog sig ett gyttjebad. Man kan se det på olika vis. Att vilja ta ett gyttjebad är väl en vårkänsla så god som någon.

Det sticker upp en och annan tussilago i dikena och blåsippor lär finnas även om jag itne själv sett några. Mina pelargoner skriker på mig att de vill ha ny jord och ut. De får vänta lite till.


Slutsats: Vi tinar upp, kanske får vi riktiga vårkänslor snart   



Av frktulpan - 13 april 2013 11:58

Sovmorgon! Dricker kaffe, läser tidningen låååångsamt.

Kommer till slut fram till veckans horoskop som är ett nytt lördagsinslag i vår blaska. Förut var det ett var dag och då kunde de vara ihopblandade lite hur som helst, man kunde till exempel ha samma som Väduren eller samma två dagar i rad, så trovärdigheten var inte så hög kan man säga (och DET är den ju nu, hehe).


Nåja vecken ska enligt stjärnorna bli så här för en Jungru. Sluta skratta nu, jag är minsann så jungfrulig så det är fan i mig inte klokt för att inte säga skittrist.

Pengar: Undvik att lägga pengar på sådant du inte kommer använda. Slutsats: jag har ändå just inga att använda så det är ett lätt råd att följa.


Kärlek: Gör dig inte "svår" inför en person du är intresserad av. Slutsats: hahahaha rackarns, jag som ständigt tänker att jag nog borde spela mer svårfångad och just lite intressant svår sådär, så skönt att slippa det just denna vecka ;) återstår att fundera på, för vem/vilka jag ska vara lättillgänglig....


Arbete: Extra energi är på väg, vilket du verkligen behöver just nu. Slutsats: JUST DENNA MENING FICK MIG ATT TRO PÅ VECKANS HOROSKOP. Ge mig, ge mig!

 


Om man tittar ut så har inte den extra energin kommit i form av fint väder. Men musik kan ge energi och det fick jag igår. Den energin ska jag försöka leta rätt på i mitt inre och använda till att diska nu. Sen hoppas jag att den kommer att få mig att älska och rent av njuta av mitt jobb hela nästa vecka och att jag skirver omdömen och pedagogiska planeringar så det visslar om det.

På måndag har någon påstått att det ska bli riktig vår och 14 grader varmt. DET tror vi på eller hur!

Ovido - Quiz & Flashcards